mandag den 11. november 2013

LunArt kobber design

 
Først (for lang tid siden) blev jeg inspireret af Ellinor Ericsson (studerende på kunstakademiets designskole). I 2009 designede hun sine første kobberrør / fitting stager, da hun så nogle fede rør og former på en afmonteret keramikovn. Hun brugte (bruger stadigvæk) 22 mm kobberør og fittings, i de stager hun designer, og nu sælger hos Artium og Fields Designstore.
 
Jeg lavede nogle stager (i 22mm kobber) sammen med nogle brugere i kulturhuset hvor jeg arbejder. Alle mulige former fik folk fremtryllet, dog begrænset af de meget få fittings der findes, og så naturligvis af prisen. Kobberrør og fittings er dyre i anskaffelse. Jeg fik aldrig lavet færdige stager selv, for det endte altid med at en eller anden lige skulle bruge de dele jeg sad med. Så det blev ved legen.
 
 
Nu har jeg så imellemtiden lavet mit helt eget design i kobberstager. De er bygget op i meget tyndere rør / fittings (15 mm) de passer naturligvis stadigvæk til helt almindelige stearinlys, fordi de er bredere der hvor lyset skal sidde. De tyndere rør gør dem i mine øjne langt mere elegante. Og da de er lettere, er det naturligvis også billigere i kobber, så de kan sælges billigere end de tykke stager ....... ren win win ;-)

 

3 kommentarer:

  1. Lækkert design, de er meget anvendelige

    SvarSlet
  2. Jeg er overvejet at være kreativ med kobberrør, men lodder du dem, eller kan de godt stå "løst" ?

    SvarSlet
    Svar
    1. De kan ikke stå "løst" så vælter de sammen

      Slet