tirsdag den 15. oktober 2013

Hold da magle det er kedeligt .............

så er det sagt.


Som dagene går bliver charter ferier jo i grunden mere og mere røvsyge. Vi er taget afsted fordi vi skal slappe fuldkommen af, uden arbejde, pligter og stress.
Men shit det er kedeligt. Man sidder lidt på altanen, går en tur, hækler, shopper, stønner over hedebølgen, bader, laver mad og spiser den, sover, spiser, sidder på altanen og hækler, går en tur for at shoppe, spiser og vasker op, køber ind, skifter til badetøj og vader ned og stikker en tå i poolen blot for at opdage at den stadigvæk er iskold og uopvarmet, går tilbage og skifter tøj, går en tur rundt om huset, sover og glor på de andre tosser, -der alle laver præcis det samme som dig selv.

Som dagene går får man de særeste interesser, som feks at løse børnekrydsord på tid, spise agurk med Knorr Aromat, læse ting man aldrig ville ha læst ellers, tage sig selv i at glo på græsk tv som man ikke fatter en brik af. Spille kort, hvilket man ikke har gjort andet end da man var barn og når man var på ferie.
Idag fandt jeg på noget af det mærkeligste jeg har lavet i årevis. Jeg købte 5 terninger hos den lokale souvenir puscher, og så gik jeg igang med at fremstille en Yatzy blok selv, den er nemlig endnu ikke kommet til Kreta. Efter ET spil fandt vi ud af hvorfor man ikke spiller Yatzy på Kreta ......... simpelthen fordi det er død kedeligt!!

Igår kedede jeg mig så meget at jeg kom til at vælte et stort glas iskoldt colalight ned fra et bord, på vej mod stengulvet nåede det at gennembløde den bærbare på et lille bord og den søde mands sidste nye Iphone ....... så splintrede glasset i 1000 vis af små glassplinter som jeg naturligvis trådte i da jeg skulle redde computeren og telefonen fra druknedøden. Men så gik der da mindst en time med at tørre op og pille glasskår ud af den ene storetå. Og gå i byen og købe et nyt glas, - sikken en fest!.

Jeg bruger som altid på ferier, en del tid på at glo på tasker, og købe den tilladte kvote af de lidt anderledes, sære og super fede tasker som jeg somregel kan snuse mig frem til på flere kilometers afstand.
Mindst 2 tasker har jeg en aftale med på hver ferie, men det ender gerne med 3 eller flere. Jeg samler jo på dem og skifter taske hver måned året rundt (altså de bruges flere gange, men dog kun en måned af gangen). Undskyldninger for at købe flere, er der mange af, nogle står simpelthen bare i butikken og ser så herreløs ud, at jeg er nød til at redde den fra en grusom skæbne.

Når der så faktisk sker noget ekstra vildt som man kan opleve og snakke om, som feks det jordskælv der var her lørdag eftermiddag (målt til 5,7 på richter skalaen), ja så har man jo netop valgt at tage sin morfar-lur lidt tidligt fordi man kedede sig ekstra meget.
Ikke en pind mærkede vi, selvom rystelserne var bemærkelsesværdigt lange (50-60 sek + en masse mindre efterskælv).
Det er forresten ikke første gang vi har været midt i et græsk jordskælv, sidst var på Lefkas for 7-8 år siden. Der sov den søde sig gennem div rystelser, mens jeg vågnede op og skulle til at skælde ud over at han lå så uroligt i sengen.

Nå jeg må hellere slutte her, det er for kedeligt, jeg må ud på altanen og kede mig ;-)

4 kommentarer:

  1. Hæ hæ hæ:):) Det lyder helt fantastisk kedeligt;)

    SvarSlet
  2. I know, derfor tager vi heller ikke på charter ferie....!

    SvarSlet
  3. Ha ha... når du udpensler det på den måde... lyder det helt enormt kedeligt ;-D Håber du overlever...

    SvarSlet
  4. Det er godt i slapper af, det trængte i begge til :) det kan godt være sundt for kroppen at kede sig :)

    SvarSlet