søndag den 7. juli 2013

Den dag jeg blev gammel


I min verden er noget af det bedste, at sætte saksen i nyt stof. Lyden af det knitrende stof og en skarp stof saks (som ikke har været i ukyndige hænder). Lyden *swirp swirp*,  og så op til symaskinen - krazzzzzzzzzz .......... det var lige omkring OP at filmen knækkede. Og så så man lige en gammel kone kravle hen til den nærmeste stol og hive sig op langs den. Jeg har prøvet det flere gange på det sidste, det er ikke længere sjovt at ligge på gulvet og arbejde, for derefter helt stiv i benene kæmpe for at komme op igen.
Det er hermed konstanteret, jeg er blevet gammel og jeg stopper lige nu med at klippe stof og den slags liggende på gulvet. Jeg skal ikke risikere at ligge som en væltet padde når ham den smukke kommer hjem. Fremover klipper jeg kun stof stående ved vores store hæve / sænke borde på systuen.

 

5 kommentarer:

  1. Uha nej,kønt ser det ikke ud når man krabber afsted til nærmeste faste holdepunkt,så man kan komme op igen,godt jeg har hund,så er det aldeles udelukket at klippe stof på gulvet,så her foregår det på spisebordet :))

    SvarSlet
    Svar
    1. Hæ hæ ja, men det har jeg lånt ud (spisebordet), det og nogle andre af mine ting er en del af dekorationen af en lejlighed der skal sælges.

      Slet
  2. ja en Gitte dog...... så gammel er er du da ikke endnu .....

    SvarSlet
    Svar
    1. Jow jow jeg er en del ældre end man umiddeelbart skulle tro ........... idag efter at have holdt workshop i værkstedet er jeg omkring 87 år gammel ;-/ (godt jeg har ferie 4 dage i den kommende uge) ;-)

      Slet
  3. :o) Uha.. jeg klipper nødig stoffet på gulvet. Men det er nok bla. af samme årsag som Gitte.. Jeg har 2 hunde (og 2 små børn) der bestemt nok skal trampe og ligge sig på stoffet inden jeg når at sætte saksen i det.

    Og de få gange, hvor det har været nødvendigt (hvis spisebordet på 1 * 5 meter ikke er stort nok) så har jeg kravlet rundt og følt mig som en på 87 år.

    Så jeg kan godt forstå at du ikke længere vil klippe stof dernede.. Husk det nu.. ;o)

    SvarSlet