fredag den 7. juni 2013

Blue Bird

De sidste dage har Blue Bird (ja det hedder min cykel altså, det står bag på kurven), simpelthen været så trist og falmet, hun knirkede og knagede, og blev mere og mere syg. Som dagene gik fik hun bla ondt i lygterne, hun var skæv i forhjulet (en vinter flyvefalds skade) og igår var det nok, da jeg kom ud fra Kulturhuset klokken 21.30, blokerede hun simpelthen forbremsen, hun nægtede at cykle hjem ..... jeg måtte hive hende afsted, mens hun udstødte de værste hvin.
Da vi nåede hjem, bandt jeg hende til nedløbsrøret ude foran stuevindue som jeg plejer (der kan hun rigtig godt lide at stå, når vi ikke er ude at cykle sammen), og jeg lovede at såsnart jeg skulle på gaden idag, ville jeg bære hende over til cykeldoktoren.
 
Han er så flink, han gik straks igang med at fikse den ene dårligdom efter den anden, han kunne godt se at den var helt gal. 2 timer senere hentede jeg Blue Bird igen, hun smilede nypudset og glad. Men desværre kunne han ikke lave hendes dynamo, så jeg må opsøge en kirugisk afdeling en af dagene.
 
Mens jeg ventede og resten af eftermiddagen, fik jeg hæklet nyt tøj til Blue Bird, nu er hun fin og sommer frisk. Læg lige mærke til den hæklede kædelås, de findes ikke finere nord for Alperne ;-)


3 kommentarer:

  1. Man bliver i så godt humør af cyklens udseende og din søde historie :)

    SvarSlet
  2. Hvem siger at cyklen ikke kan være menneskets bedste ven ? Feed lås...

    SvarSlet
  3. Gitte du er et kærligt menneske, du smider ikke dine bedste venner væk, cyklen er en af. dine bedste venner, du hjalp hende med at komme til dokteren , du giver hende nyt tøj, men du gør det ikke un for hendes himmelblå skærm ,
    næ du vil sgu ha' noget til gengæld , hun skal slæde alle dine loppefund hjem for dig ❤

    SvarSlet