tirsdag den 14. maj 2013

Jeg broderer for verdens freden ........ Broderievent på VERDENS BRODERIDAGEN

Broderi eventen holdes i denne del af landet på min mandags arbejdsplads på BIBLIOTEKET, Rentemestervej 76, 2400 Kbh. NV (jeg er på de kreative værksteder på 3die sal) - invitationen finder du HER (En Søsterevent finder sted på Textilforum i Herning).

I korte træk handler det om at brodere for verdens freden. Alle deltagere broderer samme motiv, men i hver sin fortolkning. Motivet i år er den svenske kunstner Carl Fredrik Reuterswärds skulptur ”Knotted Gun”
Alle stofstykkerne på 30cm x 30cm sys sammen Så der til slut fremkommer et samlet værk med en stor mangfoldighed. Det færdige værk forventes at blive udstille på FN´s Internationale Day of NON VIOLENCE d.2.oktober 2013
 

Gør den 30. juli til en skabende dag for fred, frihed og ligeværdighed. Du finder vejledning til download og syningen HER

Man kan gå i gang med at brodere nu, eller man kan lave sit broderi på dagen.
Jeg har valgt at starte nu fordi jeg jo har svært ved begrænsningens kunst. Foreløbig har jeg brugt omkring 25-30 timer og der er langt vel endnu .............. jeg vil vise min ½ færdige udgave / fortolkning frem idag, for så håber jeg at jeg kan inspirere mange andre til at brodere for freden

Foto fra i eftermiddags, så jeg er nået lidt længere ;-)

Hvis du medbringer stof og dukker op en mandag i maj / juni ml 15 & 21 på textilværkstedet på 3die sal, så hjælper jeg gerne med at overføre motivet, så du kan komme igang med nål og tråd ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar