lørdag den 3. november 2012

Neonlyset på den lokale`s facade


..............  er kommet op siden jeg var her sidst for ca 1½ siden.
Hver nat lyser det fra sin plads, på toppen af den kirke, hvor de rigtige lokale kommer flere gange på en uge. Mon ikke de fleste danske sognepræster ville sætte pris på bare en lille del af den entusiasme?. En del af de rigtige lokale (danskere) kommer jo i kirken flere gange i livet.

Når det er så varmt om natten (som det er her) er der mange der ikke kan sove. Klokken er lige ved 03.10, og der er 29 grader ude, og langt mere inde. Jeg har åbne vinduer ud til strandpromenaden, og jeg kan se både børn og voksne i hobetal der sidder på bænkene, eller vandrer hvileløst rundt. Ser sågar folk der kaster sig i de få små bølger der slår ind på stranden. Hva er det nu lige med *hajer og natbadning?

For lidt siden stod jeg længe og betragtede en lille lokal flagermus, de jager selvfølgelig altid om natten (også de Kanariske). Men den her er nu særlig smart, - den har specialiceret sig i at fange små insekter i skæret af en af strandens kraftige lamper. Den suser rundt, danser i lysets skær og mæsker sig i nattens småkryb.

Kakerlakkerne er også vågne nu, jeg har lige forfulgt en med min en klipklap. Klipklappere er gode til at klaske kakerlakker med ........... klap og ud i toilettet, her kan den ikke være, for så kan jeg da slet ikke sove.

Som timerne går kan jeg høre bølgerne slår længere oppe, de er blevet meget større, og de kommer meget tæt. Det er højvande nu ............. det larmer en del. De første nætter kan larmen fra havet sagtens holde en vågen hvis man ellers kunne sove ;-)

*hajer og natbadning ......... de fleste hajer jager om natten og ved tusmørke, så svøm helst ved højlys dag.
Ja ok jeg skal ikke bade med hajer, så endnu engang kan jeg glæde mig over at min badedragt ligger i Danmark.

5 kommentarer:

  1. ☀☀☀☀ nyd varmen, her er lidt sol , råt og koldt

    SvarSlet
  2. Ville gerne have lidt af den varme :-) fortsat god ferie.

    SvarSlet
  3. Det lyder så dejligt, næsten som om man er der selv :)

    SvarSlet
  4. måske et dumt spørgsmål:hvorfor ligger din badedragt herhjemme i det kolde nord?
    Har lige været ude med hunden iført sælskinds luffer.
    God ferie.

    SvarSlet
    Svar
    1. Den glemte jeg ....... tror faktisk ikke det var med vilje, selvom jeg ikke normalt bader ret meget her. Der er ret meget strøm og vandet føles skide koldt (20-23 gr) når luften er 31 gr ;-)

      Slet