fredag den 2. november 2012

Hold da magle et skab

...... det er sgu større end mit soveværelse i Danmark (ah ok så, overdrivelse fremmer forståelsen). Men i denne uge er jeg altså ejer af et kæmpe stort walk in closet på Gran Canaria. Et helt rum med skabe og skuffer fra gulv til loft.
Ok så bøjer jeg mig. Ham den søde har nemlig snakket om walk in closet i årevis (selvom folk derfor har kaldt ham tøset) og han har fuldstændig ret, sådan et må jeg altså nok eje ;-)

 

Her er der godt nok styr på alt, og der er kælet for stort set alle detaljer. Der er ikke meget surfcamp over denne kæmpe store 3 værelses (+ walk in closet) luksus lejlighed.

Nogle husker måske andre surflejligheder jeg har boet i, de sidste mange gange vi har været ude på den slags rejser. Knirkende faldefærdige senge med stenhårde spånplader madrasser, toiletdøre lavet af et alt for lille stykke bølgepap, service til ½ person, -det vil sige en smørekniv, ingen gaffel, to teskeer, en klam gryde, to frokost tallerkner med skår fra den lokale nu nedlagte teverna og et halvt spækbrædt. Internet der først virkede når man fik kastet en ledning ind af vinduet fra overboen, eller aldrig virkede, gråspurve i køkkenet, ingen tryk på vandet så det var umuligt at tage et bad, hære af myrer der løb med maden, .......  ja jeg kunne nok blive ved, men det vil jeg lade vær med, for det er meget sjovere at tale om hvordan det er nu ;-)

Det eneste negative jeg kan finde på lige nu, er at det fede 4 **** hotel vi har boet på indtil vi fik vores lejlighed idag kl 13, var inkl meget lækker morgen buffet, og en ret velfungerende aircondition (jeg blev ikke syg af den, plejer ellers at få ondt i halsen).
Maden finder vi sikkert selv ud af, men aircondition kunne vi altså godt bruge her. Her er sindsygt fugtigt og meget varmt for årstiden i øjeblikket (selv de lokale klager, undtaget de rigtig rigtig indfødte*) 29 grader på stranden om natten og ikke en vind der rører sig. Vi bor i stue etagen lige ud på strandpromenaden hvor der er folk døgnet rundt, så vi kan ikke have åbne vinduer om natten.
Vi forsøgte at finde (købe) en ventilator i stor centeret her til aften, men dem sælger man altså ikke om vinteren, ej heller badetøj, klipklappere og den slags. Det kan lyde underligt for nogle, men sådan er det når man ikke bor i turistområderne (feks på sydsiden af øen). Men vi overlever vel nok ........... ellers må jeg ned og bade med hajerne (godt jeg har glemt badedragten hjemme i mit lille bitte puslinge klædeskab (2m x 2m) i Danmark.

*rigtig rigtig indfødte ......... det er dem der går i store trøjer og frakker fordi det er vinter og sådan har det været i hele deres 120 år lange liv

3 kommentarer:

  1. Uha et luxus liv, ☀☀☀☀🌴er ikke det mindste misundelig , bestemt ikke ;-)

    SvarSlet
  2. Svar
    1. Ja faktisk er der plads til 2 til. Vi har et stort soveværelse mere end det vi selv bruger ;-)

      Slet