søndag den 3. juni 2012

København ligner en stor byggeplads


 Når man bevæger sig rundt i København er det med møje og stort besvær. Vejbaner er inddraget, busser omlagt .......... det ser skrækkeligt ud og det skal stå på i mange år frem. Nørrebro st., Nørreport st., Scala Vesterbrogade, hele Rådhuspladsen, - ja man kan blive ved med at remse op.
Mest rystet blev jeg dog over at se Scala jævnet med jorden. Hele mit liv er jeg kommet i den bygning. I barndommen var det i varehuset Anva (kom der med min mormor), senere blev det jo bygget op igen som Scala (en del af Københavns forlystelsesliv). Scala er nu væk for evigt og nedrivningen af naboejendommene i henholdsvis Jernbanegade og Vesterbrogade, som funktionelt hørte til det samlede Scala-kompleks fortsætter hen over sommeren

3 kommentarer:

  1. Ja jeg blev også meget vemodig da jeg opdagede at de rev det ned... :oS

    SvarSlet
  2. Ja, jeg kan ikke forstå, hvorfor de Scala skal rives ned. Jeg troede egentlig, at sådan en bygning var bevaringsværdig, men åbenbart ikke. Men når det nu skal være, så må vi da håbe, at grunden bliver brugt til noget "spændende og interessant" byggeri eller andet! Selvom det aldrig bliver det samme - har det på samme måde, selvom jeg ikke er indfødt!

    SvarSlet
  3. Fem sammenbyggede tårne (det ligner siloer), hvoraf det højeste er 57 meter er hvad der skal bygges på stedet ............ sørgeligt.

    SvarSlet