fredag den 29. juni 2012

Dagens længde aftaget med 0:03

3 sek er lige til at holde ud ikk?. Vi opdager det vel næppe!

Men hvad sker der for sommeren, den er simpelthen aftaget fuldstændig ........... bevares jeg går da i sandaler dagligt, men det er nu mest fordi det er lettere at tørre våde fødder, end det er at tørre alle sine drivvåde sko.

Jeg brokker mig normalt mest over vejret hvis det er vildt varm og fugtigt gennem længere tid. Nu vil jeg gøre en undtagelse og brokke mig godt og grundigt over at vejret er for fugtigt. Det er for meget nu!!

I lørdags da vi skulle hjem fra haven regnede det simpelthen så voldsomt, at en vildt fremmed dame stoppede bilen for at samle os op og køre os til stationen. Det var utrolig pænt af hende, ingen tvivl om det ........... men som hun sagde "det er i nøden vi skal hjælpe hinanden" og det har hun ret i. Vi er da virkelig i nød når vi får de helt voldsomme skybrud, eller skybruds lignende regnbyger, hvor det bare vælter ned i stænger, så man tror man har mareridt, og drømmen foregår på Tour de Gudenå, -men man har glemt sin kajak.

Den danske sommer er simpelthen druknet i regn.

Min ferie har snart stået på en uge ................. men hvor blev sommeren af???

Nu lover DMI igen 20-40 mm regn, ja ja men så fordel dem dog, hvorfor skal det hele komme lige her hos mig? ...... eller det regner måske også hos dig???


På tirsdag når det er fuldmåne, må jeg vidst hellere finde gryden frem og lave et regn skrid væk ritual ;-)

3 kommentarer:

  1. 👒☔
    Ork ja det står ned i tænger,

    SvarSlet
  2. Ja, gider du ikke lige lave et skrid-væk-regn-ritual? Det ville være dejligt, men behøver du at vente til tirsdag?

    SvarSlet
  3. Der stod en halv meter vand i Svendborg i dag.... Så bare kom i gang ;)

    SvarSlet