onsdag den 18. april 2012

On`li Syg ........

Det er så sundt at være syg af og til. Sådan lyder er gammelt ordsprog. Og ja men så er jeg godt nok igang med den helt store sundhedskur i disse dage.

Jeg skriver ikke ret gerne om sygdom, smerter osv her på bloggen. Men nu har dette tilfælde ikke noget at gøre med alt det kroniske (det jeg ikke gider skrive om). Næ det handler simpelthen om at have tavlt og ikke tænke sig om.


Søndag havde jeg ikke fået noget mad til aften, jeg skulle ikke have kinamad sammen med alle brugerne på mit søndags keramik hold (som vi ellers plejer), fordi vi her i huset fra søndag skulle leve sundere. Så jeg havde et stykke rugbrød med som jeg spiste til frokost, og så kunne jeg få mad når jeg kom hjem kl 22.

Da jeg så kommer hjem er jeg så vildt sulten at jeg nupper en bakke tomater og laver en tomatsalat (dressing, tomat og mozarella), i min iver for at få min mad hurtigt vaskede jeg ikke tomaterne. Det plejer jeg altid at gøre, så spørg mig ikke hvorfor jeg ikke gjorde det........ for jeg bliver simpelthen svar skyldig!.

Fra klokken 3 om natten (sov kl 2) begyndte jeg at vågne op hele tiden og føle mig vildt dårlig ..... kl 5 vaklede jeg igen ud på toilettet og så kan det ellers nok være jeg blev syg. Man kan ikke beskrive den slags på en pæn måde, med andet end at det væltede ud af begge ender det næste ½ døgn, og jeg var tilsidst overbevist om at min sidste time var kommet.
Jeg sov, havde feber, frøs, svedte, løb frem og tilbage til badeværelset og var syg som et helt hospital. En lille slurk vand og jeg var straks på badeværelset igen.

Jeg har det bedre nu (er dog mat, svimmel og har kvalme), er idag begyndt at spise mere normalt ....... men jeg har så frygtelig ondt i mine ribben af opkast og liggen i sengen, at jeg hverken kan grine, hoste eller nyse. Så jeg er fortsat sygemeldt og mon ikke jeg er det nogle dage endnu *gys*

Synd det gør så ondt at grine, for nummeret her On`li Syg er naturligvis nørrebro slang for at være sej ......... men selv om jeg er indfødt så bruger jeg det altså også når man er On`li Syg (ordentlig syg) ;-)) - så undskyld Ataf det er ikke din musik jeg griner af. Men et godt grin sku også være så sundt ;-))

5 kommentarer:

  1. Å nej da rigtig god bedring ,,,

    SvarSlet
  2. Årh - god bedring - håber du snart er frisk igen

    SvarSlet
  3. Åh stakkel, god bedring ..

    SvarSlet
  4. nej da, det er lidt sjovt på den ufede måde-for her i Fredags havde jeg spist noget ,mad fra kantinen, og jeg blev bare så dårlig ligesom du skrev..koldsved opkast osv... det tog mig tre dage inden jeg var ovre det og kunne spise normalt igen...så rigtig god bedring din stakkel

    SvarSlet
  5. Stakkels dig.....den eneste trøst jeg kan give er, at jo mere du kom af med. (fra begge ender) jo hurtigere er din fødevareforgiftning overstået.
    Rigtig god bedring.

    SvarSlet