søndag den 1. april 2012

Keramik



Først laver jeg tingene, her i porcelæns ler. Dette er lågkrukker som jeg lavede over midnat igår (nederste hylde). Når de er tørre, brænder jeg dem første gang ved 1000 gr (har lige sat ovnen igang her kl 19 ......... så kan jeg tømme den igen om 1-1½ døgn).

Her er det smykke dele. Jeg har dyppet dem i glasur (den bliver sort), renset huller og hængt dem op på noget særligt tråd som kan tåle at blive brændt ved 1250 gr uden at smelte (alm metal tråd smelter helt væk ved så høj varme). De skal hænge mens de bliver brændt for at jeg kan glasere dem på begge sider. Når jeg sætter ovnen igang går der 2 døgn før jeg kan tømme den igen.


Så er de brændt og klar til at blive monteret på nogle smykker jeg er ved at fremstille.

Fik også lige tid til et hold nye kager


10 kommentarer:

  1. Det ser godt nok spændende ud. Glæder mig til at se smykkerne.

    SvarSlet
  2. waow hvor er det sejt. Jeg glæder mig osse til at se de færdige smykker. Du må fortælle mere om hvordan du gør. Det er da vildt inspirerende.
    Knus Maria

    SvarSlet
  3. for pokker da, så kunne jeg jo ha besøgt dig idag...

    SvarSlet
    Svar
    1. Idag var jeg der kun ½ time kl 18.30, for at fylde ovn og starte den. Men vi kan lave en aftale i aften.

      Slet
  4. måtte købe fire linser i Brugsen, dine kager feder ikke ;O)

    SvarSlet
  5. Whau! Hvor er det nogle flotte ting, du laver. Glæder mig til at se de færdige resultater!

    SvarSlet
  6. Jeg har faktisk vist mine smykker frem her -> http://gitteluna.blogspot.com/2011/11/sa-er-det-op.html ;-))

    SvarSlet
  7. Wooow nogle flotte ting, og super fed blog!:-)
    - Skal vi følges?
    Knus

    SvarSlet
  8. Det er nogle fine ting du laver...er helt vild med kagerne :) kram

    SvarSlet
  9. Sikke nogle flotte ting! Hvor får man metaltråd der kan tåle så høj varme?

    SvarSlet