mandag den 27. februar 2012

A moment in heaven

Det sted  i verden der har gjort størst indtryk på mig er La Gomera som er den mest særprægede af Kanarieøerne. Øen er en enestående blanding af høje bjerge, dybe kløfter og opdyrkede terrasser med bananer og tomater.

Men især nationalparken Garajonay, som er Europas sidste rigtige urskov står printet i min hukommelse som et fantastisk sted, der nærmest tog pusten fra os.

















Hold nu op der er smukt, en troldeskov af de fuldstændig uforglemmelige - et sted som helt sikkert bør stå på alles "100 places to see before i die" liste.


Jeg skal helt sikkert tilbage til den nationalpark før eller siden ;-)
Det vedhæftede stykke musik får mig altid til at tænke på La Gomera - a moment in heaven er præcis som jeg ser min tur til nationalparken Garajonay ................. heldigvis er rejsetiden ikke ret lang i mine drømme. Det er ellers ikke helt let at komme der til. Først 5½ times flyvetur til Tenerife, derefter en lang bustur og så et par timer på en katamaranfærge i VILDE bølger og så et par timers bustur igen.



1 kommentar:

  1. Hold da helt op, der er fantastisk, helt sikkert et af vores "100 places to see before i die".

    SvarSlet